Blog

Procedura uproszczona, czyli szybki sposób na leasing

Procedura uproszczona - sposób na szybki leasing

    Procedura uproszczona stosowana przez firmy leasingowe najczęściej polega na przyznaniu finansowania w oparciu o dane z wniosku leasingowego bez dodatkowych dokumentów (w tym finansowych) klienta oraz przy zastosowaniu uproszczonej analizy wniosku. Jest to oferta szczególnie atrakcyjna dla klientów, ponieważ charakteryzuje się szybkim otrzymaniem decyzji o finansowaniu oraz brakiem formalności związanych z koniecznością dostarczania wielu dokumentów firmowych. Czym dokładnie jest procedura uproszczona i jaki środek trwały można w jej ramach sfinansować dla swojej firmy?

    Kliknij i uzyskaj leasing

    Czym jest procedura uproszczona w leasingu?

    Leasing uproszczony przede wszystkim umożliwia klientom sfinansowanie potrzebnego w firmie środka trwałego bez potrzeby przedstawiania dokumentów finansowych. Nie trzeba więc dostarczać firmie leasingowej deklaracji PIT, CIT, zestawień z księgi przychodów i rozchodów, bilansów, rachunków zysków i strat itd. To samo dotyczy dokumentów rejestrowych, które obecnie każda firma leasingowa może bez problemu pobrać z Internetu (zaświadczenie CEIDG, REGON czy odpis KRS).

    W praktyce oznacza to, że do rozpatrzenia wniosku wystarczy złożyć wypełniony i podpisany wniosek leasingowy wraz z niezbędnymi oświadczeniami i zgodami dotyczącymi np. przetwarzania danych osobowych, czy sprawdzenia wnioskodawcy w bazach zewnętrznych takich jak BIK, BIG czy KRD. We wniosku, na zasadzie oświadczenia, wnioskodawca najczęściej podaje wyniki finansowe firmy uzyskane w ostatnim pełnym roku obrotowym oraz aktualny stan zobowiązań finansowych. Wniosek taki zazwyczaj nie przekracza trzech stron, a decyzja wydawana jest przez firmę leasingową nawet w ciągu 24 godzin od momentu jego złożenia.

    Dla kogo leasing w procedurze uproszczonej?

    Z procedury uproszczonej może skorzystać praktycznie każda firma o dowolnym profilu działalności. Najczęściej jednak w przypadku nowopowstałych firm, czyli tzw. startupów oraz firm, których działalność i branża oceniana jest przez firmę leasingową w kategorii podwyższonego ryzyka, stosowane są wyższe udziały własne (od 10% do 30%) lub występuje konieczność przedstawienia dodatkowych dokumentów. Z reguły jednak procedura uproszczona dostępna jest dla firm, które mają co najmniej roczną lub dłuższą historię działalności. Preferowaną grupę klientów stanowią również przedstawiciele wolnych zawodów np. prawnicy, lekarze, pielęgniarki, aptekarze, doradcy podatkowi itd.

    Co można sfinansować w procedurze uproszczonej?

    Przede wszystkim są to popularne środki trwałe, łatwo zbywalne, na które jest duży popyt na rynku wtórnym. Takie przedmioty oznaczają dla firm leasingowych mniejsze ryzyko, ponieważ w przypadku odstąpienia od wykupu, windykacji, odebrania go od leasingobiorcy można je następnie łatwo sprzedać i tym samym odzyskać pożyczone środki. Najchętniej finansowanymi przedmiotami w procedurze uproszczonej są więc samochody osobowe, dostawcze do 3,5 tony, sprzęt medyczny, biurowy czy elektroniczny.

    Preferowany przez większość firm leasingowych przedmiot w procedurze uproszczonej powinien dodatkowo:

     

    • pochodzić od autoryzowanego, znanego i zweryfikowanego dostawcy,

    • być nowy lub ewentualnie kilkuletni,

    • nie przekraczać wartości 200-300 tys. złotych

    Procedura uproszczona w SGB Leasing:

    SGB Leasing od dawna oferuje swoim klientom leasing w procedurze uproszczonej. Od początku za jej pomocą przedsiębiorcy mogli sfinansować nowe i używane samochody osobowe lub dostawcze do 3,5 tony na długi okres do 6 lat i to już od 0% wkładu własnego.

    Oferta cały czas była rozszerzana, obejmując następnie lekarzy specjalistów i lekarzy dentystów, którzy w tej procedurze mogą sfinansować niezbędny w swojej profesji sprzęt medyczny zarówno w leasingu jak i w pożyczce leasingowej. Firma nie zapomniała również o tak popularnych w Polsce małych, rodzinnych gospodarstwach rolnych uruchamiając procedurę Agro-Auto. Dzięki niej rolnicy mogą na uproszczonych zasadach wnioskować o potrzebny w swoim gospodarstwie nowy lub używany samochód osobowy czy dostawczy, korzystając z leasingu lub pożyczki leasingowej.

    Chcąc aktywnie uczestniczyć w procesie popularyzacji ekologicznych rozwiązań SGB Leasing przygotowało także atrakcyjną, dedykowaną ofertę na finansowanie instalacji fotowoltaicznych. Szybko i bez zbędnych formalności można w ten sposób sfinansować zakup i montaż najpopularniejszych, nowych instalacji fotowoltaicznych o mocy do 50KWP i zacząć produkować czystą energię prosto ze słońca.

    SGB Leasing wciąż stara się uatrakcyjniać swoją ofertę i w ostatnim czasie znacznie poszerzył katalog przedmiotów objętych procedurą uproszczoną. Co dokładnie się zmieniło?

    Najnowsza oferta SGB Leasing:

    Przede wszystkim znacznie poszerzona została dotychczasowa oferta dla firm na samochody osobowe i dostawcze do 3,5 tony, która obecnie obejmuje również inne pojazdy, a także maszyny i urządzenia. Uproszczona procedura finansowania pojazdów i maszyn oprócz wspomnianych wyżej samochodów osobowych i dostawczych obejmuje również:

     

    • samochody ciężarowe powyżej 3,5 tony – typowe,

    • motocykle, motorowery, quady,

    • naczepy, przyczepy, ciągniki siodłowe,

    • wózki widłowe elektryczne i spalinowe,

    • wtryskarki,

    • obrabiarki CNC,

    • maszyny poligraficzne,

    • maszyny dla przemysłu spożywczego,

    • maszyny budowlane mniej typowe: kruszarki, przesiewacze, wiertnice, palownice, wozidła, zagęszczarki,

    • meble i wyposażenie biurowe,

    • maszyny gastronomiczne,

    • sprzęt IT

    W celu uzyskania finansowania wystarczy jedynie złożyć wypełniony i podpisany wniosek o leasing oraz zgodę na sprawdzenie w bazie BIK/BIG.

    Zmianie uległa również dotychczasowa oferta uproszczona dla gospodarstw rolnych. Oprócz finansowania samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony w ramach procedury Agro-Auto, rolnicy mogą również od teraz w szybki sposób pozyskać potrzebny w gospodarstwie sprzęt taki jak np.:

     

    • ciągnik rolniczy lub ciągnik rolniczy z ładowaczem czołowym,

    • kombajny (np. zbożowy, do buraków, do ziemniaków),

    • sieczkarnia samobieżna,

    • opryskiwacz samobieżny,

    • ładowarka,

    • przyczepa rolnicza,

    • kosiarka,

    • opryskiwacz,

    • prasa rolująca i kostkująca,

    • owijarka i praso-owijarka,

    • przetrząsaczo-zgrabiarka,

    • wóz paszowy,

    • rozsiewacz do nawozów,

    • siewnik,

    • sadzarka,

    • wóz asenizacyjny,

    • agregat uprawowy i uprawowo-siewny,

    • rozrzutnik obornika,

    • pług,

    • inne, niewymienione

    W celu uzyskania finansowania wystarczy jedynie złożyć wypełniony i podpisany wniosek, zgodę na sprawdzenie w bazie BIK oraz niezbędne dokumenty dotyczące gospodarstwa – nakaz płatniczy, polisę obowiązkowego ubezpieczenia gospodarstwa oraz polisę OC. Wnioskodawca może wybrać leasing lub pożyczkę leasingową, okres finansowania nawet do 6 lat oraz dostosować płatność rat do specyfiki swojej działalności rolniczej decydując się np. na raty sezonowe (kwartalne lub półroczne).

    SGB Leasing szczególnie docenia swoich obecnych klientów, posiadających co najmniej 12 miesięczną, prawidłową historię leasingową bądź kredytową w bankach Grupy SGB, którzy mogą w pełni skorzystać z prezentowanych wyżej uproszczonych procedur i to już od 0% wkładu własnego.

    Chcąc poznać szczegóły tej atrakcyjnej oferty skontaktuj się z naszymi specjalistami z Działu Handlowego, którzy wyjaśnią wszelkie wątpliwości, odpowiedzą na pytania oraz doradzą najlepsze rozwiązania!

    Kliknij i uzyskaj leasing

    Przeczytaj również: